onsdag 9. mars 2011

Jailpur 08 - 10 mars

Da forlot vi Dehli kl 08:00 i gar.Bussturen til Jaipur tok 8 timer med en liten mat stopp underveis. Turen gikk fort likevel, det var mye a se langs veien nar vi ikke sov. Aircondition anlegget sluttet a virke halveis, men viftene funket.
Hotellet her i Jaipur er helt topp, utendors svommebaseng og deilige senger. Bade i gar og i dag har vi tatt runden og sett pa det som er av historie her, Fort og Vann slott  m. m. Men livet i gatene er det som fasinerer mest. Trafikken, braket, tutingen fra biler, sykler og busser, luktene fra mat, kuer, hunder, griser, urin og soppel gjor det hele helt ubeskrivelig.
A kjore Tuc Tuc gjor vi med livet som innsats, men sjaforene her er nok de beste i verden. Vi blir mer og mer vagale vi ogsa,  na krysser vi gatene i slalom som innfodte. Vi ble spurt om vi ville ha en joint av en liten Inder, han lovet at det var topp saker, men vi takket nei for det vi.Vel dette er slik at en ma klype seg i armen. Etter runden i dag har vi svomt og solt oss her pa hotellet. Vi er sa heldige at det nesten gjor vondt.
Hyggelig med dere som sender en hilsen til oss her pa bloggen, fint a hore hjemmefra. Antibacen er i flittig bruk, likevel rumler det litt i maven. Klem fra oss

10 kommentarer:

  1. Moro å høre fra dere! Kose dere fortsatt masse masse :)

    SvarSlett
  2. Takka nei? Jaja, dere er jo bare i startgropa enda....skal bli veldig spennende å se hvilke lyter og luner dere tilegner dere i løpet av de neste månedene...blir nok litt slipa, tenker jeg;-)hehe (vær forsiktige, glad i dere, serr!)

    SvarSlett
  3. Dere reiste på riktig tidspunkt. I dag snødde det... Høres ut som dere har det bra. Morro å følge dere på bloggen når dere er så flinke til å skrive.

    SvarSlett
  4. Artig og følge dere på reisen. Gleder meg til og følge dere videre.Vær forsiktige og kos dere masse! Det vet jeg dere er gode på!!
    Klem fra ragnhild

    SvarSlett
  5. Jammen er de gjestfrie og gavmilde i India :) KOmmer hjem som gode hippier dere nå vet jeg!!! Full av lus og rus :) :) :) Glad det ikke er meg <3

    SvarSlett
  6. Dette er skikkelig artig. Blir nesten litt hekta på å lese her, gleder meg til det kommer bilder. Høres ut som dere opplever mye spennede som dere og forhåpentligvis vi her hjemme får mye glede av. Kos dere videre og nyt tiden dere har...
    Stor klem fra Torild

    SvarSlett
  7. Halla mutter! Liker det jeg leser, digger at dere koser dere;)du skrev på meld i sta at du ikke betaler noe når jeg svarer på sms, stemmer det? snakket med mormor i sta, så nevnte jeg det.. Hun lurer på om hun skal svare deg?:)så kan jeg bringe det videre! love you og savner deg allerede.. koooos dere masse, gleder meg til bilder!! stolt av deg! kyss i dryss <3

    SvarSlett
  8. Følger bloggen deres hver dag. Så spennende dere må ha det. Fytti rakkern altså..... Fortsett å nyt alt på turen videre. Mange klemmer fra Margareth

    SvarSlett
  9. God tur videre på eventyret.
    Hilsen Hilde E.

    SvarSlett
  10. Roligt att följa er på resan. Kram

    SvarSlett